Wissel hier je ervaringen met Champix

Wissel hier je ervaringen met Champix
  • Lerix
  • Lid
Geplaatst op 19 Apr 2009, 19.58  #

Hallo allemaal,
ik ben gisteren (18 april) begonnen met champix, als hulpmiddel om te kunnen stoppen met roken.
Ik heb goede hoop dat hte me deze keer gaat lukken.
Wie heeft ervaringen met dit middel en wil deze hier delen. Ik zal zelf ook mijn ervaringen op dit forum zetten.
De eerste 7 dagen in de champixkuur mag je roken en daarna niet meer.
Ik zit nu op dag 2 en ben dus nog een roker :shock:
Groetjes Leon

• Lerix
  • Lid
Geplaatst op 21 Apr 2009, 17.25  #

Hallo Marina,

het werkt dus bij jou ook. Ik had al veel gelezen op internet en er stoppen inderdaad veel mensen succesvol met behulp van Champix.
Zelfs echte verstokte rokers die tig tevergeefse pogingen hebben gedaan.

Ik ga het meemaken. Ik raak door de positieve berichtjes in mijn dagboek wel steeds meer gebrand op het vervolmaken van deze poging. Wat goed om zo gesteund te worden. Dank je wel lieve medestrijders. :mrgreen:
Dat is natuurlijk een extra drive voor mij.

Ik ben nu al wat aan het minderen en door véél water te drinken bij behoefte aan een sigaret kan ik al wat vaker een uurtje snakken overslaan.

Zaterdag is mijn eerste stopdag en dan schrijf ik weer een nieuw berichtje. :cool:

• Mamomytw
  • Lid
Geplaatst op 2 May 2009, 20.40  #

:idea: Ik ben zelf dus ook gestopt met behulp van Champix en omdat het zo goed ging ben ik al heel snel gaan afbouwen. De laatste 2 weken slikte ik nog een halfje per dag en toen dacht ik er wel te zijn en dus gestopt met de pillen. Fout dus.. er staat 3 maanden voor het gebruik van Champix en ik heb spijt dat ik die niet volgemaakt heb maar met 6 weken gestopt ben. Ik merk nl. dat ik het moeilijker heb (en dus ook een keer de fout in gegaan ben) sinds ik gestopt ben, terwijl het me zo goed afging??!! Dus stop je met Champix? Maak de 3 maanden vol! Tenminste dat is mijn tip!

• Lischa
  • Lid
Geplaatst op 4 May 2009, 07.07  #

Nou voor mij is het een wondermiddel.... van 50 sigaretten naar 0 terwijl het hele gezin gewoon doorpaft. Ik denk dat ik ook de 3 maanden ga doorslikken. Lijkt mij wel verstandig tenminste voor deze ex verstokte rookster. Ik ben in ieder geval dik tevreden! Zal het een ieder die wil stoppen aanraden.

• Slash350
  • Lid
Geplaatst op 12 May 2009, 20.59  #

Ben nu bijna 2 maanden gestopt met champix voor mij alleen maar positieve dingen nog 3 dagen en m'n champix zijn op .... maar ik ben er klaar voor .

Mvgr
Slash350

• Samb
  • Lid
Geplaatst op 14 Jun 2009, 13.16  #

Ben ook reeds 6 dagen gestopt mbv champix en ben ook heel blij met het middel.
Champix blokkeert nicotine in de hersenen. Het gaat op de receptoren zitten waar normaal gezien nicotine gaat zitten en het is sterker dan nicotine waardoor deze dus niets meer doet.
Het geeft ook een beetje dat goed gevoel dat nicotine geeft waardoor je dus veel minder zenuwachtig wordt bij het stoppen met roken.
Dit betekent dus wel dat je niet zomaar mag stoppen met champix. Zachtjes afbouwen is dus het veiligst. Gevaarlijkste hervalperiode is dus ook wanneer je net met champix bent gestopt.

Zyban is naar mijn weten een soort van antidepressiva en dus echt een andere klasse van medicijn.

Ik heb niet zoveel bijwerkingen van champix. Vooral meer dromen van het aktie/thriller genre maar dit vind ik soms zelf leuk. voor de rest al een paar kilo bijgekomen maar dat ligt meer aan wat ik allemaal eet :lol:

• Geert
  • Lid
Geplaatst op 9 Jul 2009, 18.52  #

Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in Belgie wordt Champix volledig betaald door de overheid, ttz behalve de eerste 2 weken, die moet je zelf bekostigen.

• Mopper
  • Lid
Geplaatst op 10 Jul 2009, 10.07  #

Ook ik ben nu ruim 2 weken bezig met Champix. Het werkt voor mij ontzettend goed. Heb nauwelijks of geen zin in een sigaret.Ben sinds een week echt gestopt met roken en voel me er prima bij. Het roken zit nog wel in mijn gedachten maar mijn lichaam vraagt er in ieder geval niet meer om. Ik kan het dus makkelijker los laten. Zoek ook niet naar alternatieven en dat is ook al erg prettig. Ik ervaar het maar als een soort van rouwproces momenteel. Het is meer dan 20 jaar een deel van mijn leven geweest en nu is het er niet meer en dat geeft een soort gevoel van gemis. Er mist iets...maar het is geen verdrietig of rottig gevoel. Wat ik wel vervelend vind is dat ik echt ontzettend misselijk word van de Champix. Ik heb sinds vandaag de dosis gehalveerd omdat het voor mij niet meer te doen was. Ik ben werkelijk het grootste gedeelte van de dag misselijk en dat is niet vol te houden. Hopelijk gaat het met de halve dosering beter want ik moet er niet aan denken als ik zou moeten stoppen met stoppen..want daar zal het dan hoogstwaarschijnlijk wel op uitdraaien.

• Yvon
  • Lid
Geplaatst op 14 Jul 2009, 11.42  #

Hallo,
Hier dan een wat negatievere reactie over champix. Morgen ben ik 3 weken rookvrij door middel van Champix. Het middel werkt uitstekend om van de sigaretten af te blijven dus dat is meer dan goed te noemen. Helaas kreeg ik tijden de dosering van 2 x 1 pil per dag steeds meer last van depresieve stemmingen en neerslachtigheid. Vermoeid gevoel of meer een gevoel van er niet helemaal bij te zijn. Slapeloosheid......maar dit kan volgens mij ook een afkickverschijnsel van de nicotine zijn. Ben eerder op eigen kracht gestopt en toen was ik wel wat eerder geïriteerd maar nooit deze neerslachtige gevoelens als nu met champix. En normaal gesproken ben ik toch echt een opgewekt mens :grin: . Ik heb de dosering nu sinds een week gehalveerd naar 2x een halve pil en het gaat iets beter maar nog steeds niet top. Nu wil ik vanaf morgen overgaan op 1x een halve. Ik durf namelijk niet meteen te stoppen. Ik ben erg benieuwd of er meerdere mensen dit probleem kennen en hoe ze dit opgelost hebben.

Groetjes Yvon

• Mopper
  • Lid
Geplaatst op 18 Jul 2009, 20.07  #

Hallo stoppers..

Ik ben sinds afgelopen maandag helemaal gestopt met de Champix. Kon er echt niet meer tegen. Ontzettend veel maagkrampen en ontzettend misselijk. Zelfs iets eten van te voren of er na hielp helemaal niks. Het voelde echt niet goed..ik had ook het idee dat als ik door zou gaan met de tabletten ik waarschijnlijk met een maagperforatie in het ziekenhuis zou belanden. Ik werd er eerlijk gezegd een beetje bang van. Ben dan ook meteen gestopt. Niet meer ingenomen..zelfs niet afgebouwd. Ik ben nu bijna een week verder en ik heb nog steeds geen zin om te roken. Ik heb nog steeds hetzelfde gevoel als met de Champix wat de behoefte aan roken betreft. Die is er gewoon niet! Mijn maag is weer helemaal op orde. Voel me prima momenteel. Het gevoel van iets missen komt zo nu en dan nog eens de kop op steken maar heeft niet meer de overhand. Dus voor mij maakt het echt geen verschil of ik nu met Champix of zonder Champix aan het stoppen ben. Waar ik wel van overtuigd ben is dat de Champix me wel door de moeilijke begindagen ( de afkickdagen) heeft geloodst. Daar ben ik zeker van overtuigd. Maar of je er nu echt 3 maanden mee door moet gaan..dat weet ik niet. Maar ik ben echt supertrots op mezelf dat ik het nu zonder enige hulp prima red.

Groetjes Petra

Bericht toevoegen

Om deze actie uit te voeren moet je eerst inloggen of een gratis account registreren