Ervaringen met Pro Stop laser therapie

Ervaringen met Pro Stop laser therapie
  • Fenomeno
  • Lid
Geplaatst op 10 Dec 2009, 13.09  #

Heeft iemand ervaring met de Pro Stop laser therapie? Graag had ik hier wat meer informatie over ontvangen

• Ramonnn
  • Lid
Geplaatst op 12 Dec 2009, 03.22  #

hey fenomeno,

Ikzelf heb twee keer met behulp van prostop laser proberen te stoppen.
De eerste keer had ik een afspraak gemaakt en ging ik er vol vertrouwen heen.
Nadat ik volgens mij een half uur ofzo op die bank had gelegen kwam ik ervan af en had ik geen trek meer in een sigaret. geweldig!!
Ik had nooit gedacht dat het zo makkelijk zou gaan.
Helaas doordat het zo gemakkelijk ging, en mijn naiviteit, ben ik toen ik prive wat problemen kreeg na drie maanden weer begonnen met roken.
Denkend bij mezelf mwa, als ik weer op wat rustiger vaarwater zit doe ik gewoon nog een keer die laserbehandeling en klaar....
Ong. een jaar later ben ik dus voor die tweede keer gegaan maar toen was het net andersom, ik kwam van die bank en dacht shit, ik heb zin in een sigaret!
Nou moet ik zeggen dat ik de tweede keer niet zo gemotiveerd was dus kan voor groot deel daaraan liggen.
Ook heb ik in die tussentijd veel gehoord over dat het allemaal tussen je oren zit en niet veel waarde moet hechten aan zo'n laserbehandeling.
Niet dat dat het geval is, maar als ik veel van dat soort dingen hoor ga ik erin geloven.

Dus tjah, wat je met dit verhaal aanmoet weet ik niet.
Maar ik denk dat met genoeg motivatie het zeker de moeite waard is!

Je zit eraan te denken om dat te doen dan?

gr. Ramon

• Jeroenal
  • Lid
Geplaatst op 10 Jan 2010, 14.52  #

Hoi,

Ik heb het ook twee keer gedaan, de eerste keer ben ik 'met voldoende motivatie om te stoppen met roken' gelaserd.
Ik zat op de terugweg in de auto alweer te paffen :???:
Op de behandeling zat een garantie, indien de eerste behandeling niet succesvol bleek, mocht je de tweede keer gratis, ben ik nog een keer geweest. Na deze behandeling gebeurde hetzelfde als bij de eerste, echter nu rookte ik al voordat ik de auto instapte.

Bovenstaande zegt wat mij betreft niets over de behandeling, ik ben er van overtuigd dat een behandeling bij je moet passen.
Ik ben inmiddels gestart met het gebruik van Champix, vandaag is mijn eerste dag zonder shaggie en het valt tegen. Maar ik ben nu vast besloten om geen roker meer te zijn, dus alle negatieve effecten van het afkicken maar even voor lief nemen :razz:

Succes, geloof in jezelf en in een leven zonder nicotine. Dat laatste zou niet moeilijk moeten, want het is vergif :!:

• Marli41
  • Lid
Geplaatst op 10 Jan 2010, 15.11  #

hoi ook ik heb een keer lasertherapie gehad,heeft maar even geholpen bij mij 1 dag ofzo,maar volgens mij reageerd iedereen er anders op.
gewoon proberen,je weet nooit gewoon alles uit proberen om van de peuken af te blijven.er zijn zoveel mogelijkheden om eraf te komen,het meeste moet je toch zelf doen uiteindelijk,maar ooit lukt het echt.ik wens je veel succes ,groetjes

• Marrie
  • Lid
Geplaatst op 24 Jan 2010, 21.18  #

Ik ben met de laser therapie van pro stop 5jaar lang gestopt met roken. Was toen het ideale middel voor mij en het stoppen ging zonder probleem. Helaas na 5 jaar weer gaan roken en tot 2x toe weer laser van pro- stop geprobeerd echter het werkte niet meer. Ik denk dat het tussen je oren zit, dat dacht ik ook bij de tweede en derde behandeling en dat het daarom niet meer hielp.

Geplaatst op 8 Mar 2010, 20.32  #

Ook bij mij heeft het niet geholpen. Ik had op de terugweg ook al zin in een sigaret. Ik heb het een week zonder sigaret vol kunnen houden en ben toen rustig aan weer begonnen met roken.

Probeer de Champix maar eens. Daar betaal je meer voor, maar werkt echt heel erg goed!

• Carmen68
  • Lid
Geplaatst op 14 Mar 2010, 13.19  #

Ik ben nu 9 dagen gestopt door pro stop en het gaat nu heel goed. Geen behoefte aan nicotine meer gehad en al helemaal niet in eten nog geen gram aan gekomen. Ik hoop dat ik het vol hou. Had de eerste dagen wel moeite met het feit dat ik niet meer mocht roken maar ik bedenk maar weer keer op keer wat een vergif het is en dat helpt. En mijn zoontje van 8 die zei erg spontaan tegen mij mama wat ruik je lekker, je ruikt heel anders dan normaal. Daar was ik zo blij om, hij heeft ze moeder in zijn hele leven nog nooit rook vrij mee gemaakt en geroken. Was weer een hele goede stimulans voor de wat moeilijke momenten. Succes allemaal

• Rica
  • Lid
Geplaatst op 7 Apr 2010, 20.21  #

Ik ben ook gestopt met lasertherapie nu al 3 maanden en vind het nog steeds moeilijk. Heb het al eerder gedaan, dit is zelfs de 3de keer, maar dit is mijn laatste kans dus het moet echt lukken. Het was best een hoop geld en heb mezelf de eerste maand voor de gek gehouden van ok..... het koste 165 euro dus even 6 weken niet roken dan sta ik gelijk en zie ik dan wel hoe de vlag erbij hangt..... Na twee maanden kreeg ik  pas echt moeite en dat heb ik nog steeds en vond het toen zonde om weer te beginnen... Vind het nu,... tussen de momenten dat ik verdrietig ben en mezelf zielig vind,.... vreslijk stoer... Volgende week ga ik van het geld wat ik uit heb gespaard een paar dagen met mn dochter naar Rome.... Dat maakt het wel weer erg leuk... Ik denk dat elke manier van stoppen zo zn voor en tegens heeft.... Het komt toch op wilskracht en doorzettingvermogen aan helaas...

• Helena
  • Lid
Geplaatst op 15 Jun 2010, 15.23  #

Hallo allemaal!

Beste Prostop,

Op 25 Mei heb ik een laserbehandeling tegen roken ondergaan. Aan de routeplanning had ik niks, want ik moest met OV reizen. Ik moest per trein naar Den Haag en met de tram naar halte Lage Veld, tegen Wateringen aan. Vanaf de tramhalte moest ik zoeken naar de straat. Iedereen die ik aansprak kende de straatnaam niet. Ik heb wel 20 minuten nodig gehad om het adres te vinden. Ik verwachtte zoiets als een kliniek, maar het bleek een woonhuis te zijn met een bordje therapieen van A tot Z.

Ik had zoiets als een kliniek verwacht, maar het was de grote slaapkamer, die tot behandelkamer was omgetoverd. De therapeute moest eerst nog lunchen, ik had een afspraak om 14.00 uur. Ik kreeg een kopje thee en kon wachten op de overloop tot ong. 14.30 uur. De therapeute keek even naar de formulieren op Internet en begon toen de procedure te vertellen, waarbij zij constant met een balpen tussen haar schouderbladen zat te raggen, want ze had jeuk.

De behandeling zelf stelde niets voor, ik was wel relaxed. Bij het nagesprek was ze weer aan het raggen op haar rug. Ik had geen tintelingen en andere verschijnselen en sensaties.

Buiten had ik opeens een onbeschrijfelijke zin in een sigaret. Ik heb me nog nooit zo erg gevoeld. Ik wilde al na 2 haltes met de tram uitstappen, omdat ik een winkelcentrum zag. M.a.w. Ik wou meteen sigaretten kopen. Ik heb met moeite mij ingehouden en thuis heb ik meteen een nicotine-zuigtablet genomen. Bleek echter, dat je geen mint mocht gebruiken na die behandeling. Ik was erg boos, want volgens de therapeute zou mijn afkick houdbaar zijn. Daarom ook heb ik uit frustratie haar foldertje en haar visitekaartje weggegooid.

Al met al ben ik de eerste anderhalve week met de zuigtabletten doorgekomen. Daarna begon, ondanks de zuigtabletten, het roken maar in mijn hoofd te spoken. Ik kwam niet meer buiten voor boodschappen (bang om sigaretten te kopen). Ik kon niet meer functioneren. Uiteindelijk hield ik het niet meer uit en heb 11 Juni een pakje sigaretten gekocht.

Ik heb nog een laserbehandeling te goed en ik zou wel weer willen proberen om van het roken af te komen. Alleen niet bij die vrouw uit Den Haag!

Ik wil U verzoeken of ik dan die volgende behandeling in Hillegom kan krijgen, misschien dat het daar wat beter gaat.

Ik moest dit even kwijt.

Graag een reactie op mijn mail.

Met hartelijke groeten:

Helena 

Geplaatst op 19 Jul 2010, 20.43  #

Alvorens de beslissing te nemen om Prostop te benaderen om te stoppen met roken moet men dit zelf ook willen. Anders heeft de Prostop-laser-behandeling volgens mij weinig of geen zin.
Ik ben nu reeds 2 maanden gestopt met roken, het geen op sommige momenten toch noch wel moeilijk is, vooral na het eten en tijdens het koffie drinken. Ik hoop dat de opbeurende sms-jes nog regelmatig bij mij aankomen, het is toch positief deze te lezen en om van het roken af te blijven.

Prostop heeft er voor gezorgd dat ik veel minder ontwenningsverschijnselen had ten op zichte van een eerdere poging tot stoppen met behulp van Champix. Ondanks dat de werking nog niet echt bewezen is, gebeurd er wel iets in het lichaam. Ik weet niet wat er gebeurd maar het werkt in ieder geval wel. (ook psygologisch)

Ik kan het iedereen adviseren!

Bericht toevoegen

Om deze actie uit te voeren moet je eerst inloggen of een gratis account registreren