Home | Inloggen | Dagboek registreren
  • We zijn met 3691 leden
  • 420 436 338 sigaretten niet gerookt
  • 7 709 837 Euro bespaard

Cold turkey?

7 Feb 2010, 15.17

magicdd Lid

• Forumberichten: 1

Iemand ervaring hiermee?

Had graag geweten of dit echt sneller en effectiever werkt dan stoppen met hulpmiddeltjes.
Graag zoveel mogelijk reacties,waarvoor dank.

groetjes Davy & Valerie :wink:

7 Feb 2010, 15.57

kaatjekoek Lid

• Forumberichten: 14

Cold turkey is moeilijk als je je niet goed voorbereid en je het 'niet meer roken' als een gemis/ opoffering gaat zien in plaats van een bevrijding.

Het boek van Alan Carr is een aanrader om te lezen, dat verandert je manier van denken.

(dit is mijn 4e serieuze stoppoging, het boek heb ik 2 keer gelezen, verder geen hulpmiddelen)

Succes!

7 Feb 2010, 22.29

franko Lid

Ik ben CT gestopt. Het is de snelste manier, maar ook de heftigste. Na een paar dagen ben je van de lichamelijke ellende af. Bij mij werkt het.

9 Feb 2010, 12.46

conny49 Lid

• Forumberichten: 17

Ik ben ook CT gestopt, het voordeel is dat je later niet nog ontwennings verschijnselen hebt omdat je stopt met hulpmiddelen!
Of het de heftigste is weet ik niet!
Lichamelijke ontwenningverschijnselen duren maar een paar dagen.
Geestelijk is voor ieder verschillend!

9 Feb 2010, 14.24

marja43 Lid

• Forumberichten: 2

ik ben sinds vandaag ook ct gestopt.Nu hoor ik ook dat als je hulpmiddelen gebruikt en dat afbouwt op een gegegeven moment, dan moet je alsnog van de nicotine af die erin zat.
Dus vandaar dat ik nu ct doe. Ik heb wel hiervoor het boek van allen carr gelezen vanuit de bieb.
Dat heeft me wel zo geholpen dat je anders leert denken.
Dus dat haal ik er nu ook steeds bij als ik moeilijk moment heb.
Maar ik hoop idd dat deze dagen het moeilijkst zijn en dan minder worden of weg zijn.

13 Feb 2010, 23.07

dees Lid

• Forumberichten: 4

Mijn vriend en ik ook!
Makkelijek voor mij was dat hij de knoop door heeft gehakt.
Hij kwam thuis en zei dat we de dag erna gingen stoppen.
Dag erna hebben we nog gerokt en toen we naar bed gingen waren de sigaretten op en zijn we gestopt.

Leuk ik anders.Maar dat is denk ik geen enkele wijze van stoppen. Ikmoet zeggen, buiten de gebruikelijke ongemakken gaat het ons goed af.

Jij bent zelf toch ook gestopt zie ik aan je banner. Of gebruik jij wel hulpmiddelen?

14 Feb 2010, 21.48

chivu Lid

Ik ben ook cold turkey gestopt en ben erg blij dat ik het op die manier gedaan heb. Volgens mij is het de snelste en goedkoopste manier. Het stopppen heeft mij drie weken intensief beziggehouden en daarna werd het veeeel gemakkelijker. Nu na zes weken voel ik me fitter en zie ik er volgens anderen gezonder uit. Zo nu en dan heb ik nog een zeurderig gevoel van gemis, maar het wordt duidelijk minder en heb er dan ook alle vertrouwen in dat ik binnenkort helemaal nergens meer last van zal hebben.

Ik zie dat je zelf inmiddels ook gestopt bent. Heb je hulpmiddelen gebruikt?

15 Feb 2010, 19.15

missisanne Lid

ik heb het boek de opluchting gelezen .. en ik ben al 8 dagen gestopt:D!
je kijkt na het boek heel anders tegen roke(rs)n aan..
ik mis het wel maar ik hoef het niet meer..:D

18 Feb 2010, 15.35

lin Lid

• Forumberichten: 5

Ik ben ook CT gestopt. Ik heb 4 heftige weken gehad. Daarna werd het beter en nu voel ik me goed. Ik heb ook andere methoden geprobeerd maar voor mij werkte het niet. Ct heeft als voordeel dat je de eerste 2 weken nog veel motivatie hebt en dus ook de lichamelijke afkick kan handelen. Dit geld voor mij hoor. Stoppen met roken is geen eitje maar wat je ook doet doe iets wat bij je past en geef gewoon niet op. Ook al ga je de mist in probeer dan iets anders te vinden. Er is gewoon geen wonder middel. Ik heb wel Valeriaan gebruikt een voedingssuplement tegen onrust en een betere concentratie hier ben ik nu mee aan het stoppen.. Gaat prima.En wat ook belangrijk is begrijpen hoe de verslaving werkt. Allen Car legt dit goed uit. Allemaal ondersteuning. en natuurlijk het forum bloggen etc!
Succes!
Ciao

25 Feb 2010, 23.25

1motie Lid

• Forumberichten: 2

Ik ben op 11 januari op een voor mij nog onbegrijpelijke met het roken gestopt.
Achteraf heb ik dit dus op de Cold turkey manier gedaan ( ik wist tot vorige week niet van het bestaan van de naam ).
Op die bewuste dag ,ben ik uitgegleden in de sneeuw, waardoor ik mijn schouder en rug nogal bezeerde.
Afijn,ik stap in mijn auto met een sigaret in mijn hand, en na 2 minuten werd ik plotseling misselijk van mezelf en mijn rookgedrag ( elke dag pakje ).
Was er tijdens die val een hersencelletje dat met roken te maken heeft losgeschoten ??????
Ik schoot de laatste peuk uit het pakje uit het raam, en besloot dat dit de laatste was.
Wat ik wel merk, is dat er lichamelijke veranderingen beginnen op te treden, en die zij niet louter positief.
Ik merk dat ik emotioneler reageer op dingen, die voorheen makkelijk van me af gleden, tevens word ik steevast voor de wekker wakker, al dan niet van het gemaal in mijn hoofd over dingen en zaken waar ik voorheen minder aandacht aan bestede.
Hoe dan ook, ik ben trots op mezelf dat ik niet meer rook, maar hoop wel dat ik niet te lang ,,last,, hou van sommige bijverschijnselen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Bericht toevoegen

Gelieve in te loggen of een account aan te maken

Je moet Inloggen of jezelf Registreren om deze actie uit te kunnen voeren