Aankomen na stoppen met roken

Aankomen na stoppen met roken
  • Luna
  • Lid
Geplaatst op 1 Oct 2010, 09.50  #

Dat verschilt per persoon volgens mij. Bij mijn werd het na een week of 3 stabiel. Er zit nu 4 kilo bij...

• Pbouma
  • Lid
Geplaatst op 1 Oct 2010, 20.40  #

hoi heleen ben nu bijna 3 weken gestopt met roken,maar nog niets aangekomen,weet niet of je iets gebruikt met het stoppen met roken,want daar kun je ook van aankomen,

• Caradiem
  • Lid
Geplaatst op 2 Oct 2010, 22.37  #

nou, hier kom ik met mijn doemscenario: meer dan 10 kilo na een paar maanden. Maar dat gebeurde niet zomaar hoor. 'Vroeger' ontbeet ik niet, maar rookte ik, lunchte ik maar half om te kunnen roken, snoepte ik amper omdat ik wilde roken en daarbij smaakt voedsel niet zo lekker.. Ga maar door.  En nu eet ik 3 maaltijden en leer ik de smaak van alles opnieuw ontdekken. En dan schijnt roken ook nog wat met je stofwisseling te doen.

Mijn advies: meteen een gezond eetpatroon aanleren en niet jezelf laten gaan met eten. En als je na het stoppen meer eet dan daarvoor: meteen gaan sporten. Gun jezelf geen lange periode waarin je op iets anders dan sigaretten los mag gaan!

En als je al die dingen doet en je komt alsnog aan? Wees dan vooral blij met het feit dat je niet rookt. Dat je daar slanker bij was was waarschijnlijk doordat je cellen aan het afsterven waren;)

Succes!

• Sandrah
  • Lid
Geplaatst op 27 Oct 2010, 19.13  #

Bij mijn vorige stoppoging ben ik 7 kilo aangekomen (in iets meer dan 4 maanden), ik moet eerlijk bekennen dat dit deels de reden is geweest om weer te gaan roken en toen was het er vrij snel weer vanaf. Destijds dacht ik dat ik niets meer at dan normaal maar er op terugkijkend at ik veel én slecht. Het was vaak iets kleins tussendoor maar wel vaak (en veel wijn en bier). Nu ik weer gestopt ben, ben ik ontzettend bang dat ik weer ga aankomen en ben dan ook van plan echt heel gezond te eten en vooral niet te veel. Ik heb in de afgelopen maanden eerst mijn eetpartoon aangepast en ben nu pas gestopt. Ik denk dat én je eetpartoon omgooien én stoppen met roken een beetje veel van het goede is namelijk.

• Lau
  • Lid
Geplaatst op 28 Oct 2010, 13.19  #

Ik was er ook erg bang voor om heel veel kilo's aan te komen.....wil niet te vroeg juigen maar ben sinds ik gestopt ben en dat is nu 16 dagen, nog geen grammetje aangekomen Smile, waar ik echt heel erg blij om ben!

Mijn moeder is jaren geleden gestopt en zij is ook heel veel kilo's aangekomen, maar dat kwam voornamelijk omdat ze veel meer ging eten. Ik merk wel dat ik sinds ik gestopt ben veel meer trek heb dan daarvoor, niet zozeer dat alles ineens zo fantastisch smaakt, maar denk dat het trek hebben met het stoppen te maken heeft. Probeer mijzelf te verplichten om gewoon net zo te eten zoals ik toen ik nog rookte ook deed.

Ontbijt(of een boterham en een beschuitje of cruesli met yoghurt), rond een uur of 10 een evergreen, rond 12 uur/half 1, 3 boterhammen, rond een uur of 3 een cup á soepje en een appel (beide sla ik ook nog wel eens over) en dan rond 18.00/18.30 het avond eten. En dat is ook het laatste wat ik eet op een dag....niet altijd makkelijk, lukt soms ook niet, maar er gaan er dan geen koeken of chips in, dan een appel ofzo.

Uiteraard snoep ik ook, eet ik een patatje of een pizza, maar niet anders dan zoals ik deed toen ik nog rookte.
Hopelijk blijft het zo qua gewicht en gaat het niet ineens vertraagd gebeuren dat ik kilo's aankom, maar ik denk toch echt dat de meeste kilo's die iemand aankomt na het stoppen met roken door het meer gaan eten komt.....

• Mien
  • Lid
Geplaatst op 5 Nov 2010, 15.42  #

Ik ben tot nu twee kilo aangekomen. Het valt me alles mee. Neem ook natuurlijke capsules in tegen het aankomen die zaten samen bij mijn stoppen met roken capsules van smokecaps. Met eerdere stop periodes heb ik het nog niet zo lang uitgehouden als nu dus weet niet hoe het anders zou zijn gegaan.

• Awgl61
  • Lid
Geplaatst op 9 Jul 2011, 16.46  #

Ik ben sinds 12 dagen gestopt met roken en nu hoor je zoveel verschillende verhalen over het gewicht de ene is 5 kilo de andere 10. Ik ben wel benieuwd of jullie zijn bij gekomen en zoja hoeveel

Geplaatst op 9 Jul 2011, 21.47  #

Hoi, ik ben nu 5 weken gestopt en eigenlijk heb ik me nog niet (durven) gewogen. Ik hoop dat ik niet teveel aankom vandaar dat ik ook niet elke keer wil gaan wegen want het stoppen met roken staat toch op nummer 1.

Ik denk wel dat ik iets aangekomen ben en zal me toch binnenkort een keertje wegen.

Het schijnt dat je 1 of 2 kilo aankomt omdat je stofwisseling anders verloopt  en ook dat je die 1 of 2 kilo ook weer kan verdwijnen als je lichaam opnieuw gewend is aan de nieuwe stofwisseling.

Als je veel meer gaat eten en snoepen denk ik dat je zo 10 kilo aan kan komen....vandaar dat ik er op let dat ik niet  meer als voor het stoppen ga eten en snoepen (best lastig soms).

Wel leuk om te lezen hoe dat met andere stoppers gegaan is !

• Paulient
  • Lid
Geplaatst op 10 Jul 2011, 21.41  #

ik ben zeker aangekomen; ik zie en voel het. Toen ik 3 kilo was aangekomen ben ik gestopt met wegen; durf t niet meer...Frown

• Josf
  • Lid
Geplaatst op 10 Jul 2011, 21.50  #

Ik ben nu ruim een maand geleden gestopt en ruim twee kilo aangekomen.

Ik snoep (bijna) niet en eet ook niet meer dan voorheen. Ik probeer er echt op te letten maar dat helpt dus blijkbaar niet.... Cry

Bericht toevoegen

Om deze actie uit te voeren moet je eerst inloggen of een gratis account registreren